23 Eylül 2020 Çarşamba

sen yağmur dök


yağmurlu bir yol düşlüyorum
başı olmayan, sonu yaratılmayan
düşlüyorum ki içi boş bir gecenin
bardakları dolsun ağzına kadar
kederli yağmurlarla,
çamurlu yağmurlarla

bu gece sesi işitilmeyen bir kuş
kendini asacak göklerden aşağı 
ne yıldız olacak orada ne de ay
kederli yağacak yağmur
ve çamur getirecek ardından

ben bu gece bir düşü öldüreceğim
kanı benim elime bulanacak, kirli
duvarlara sürterek yürüyeceğim 
kederli yağmur beni temizleyecek
ama çamur silinmeyecek hiç

bir ayna koyacağım karşıma
sesime kulak vermeden geçip gidecek
"bak!" diyeceğim, "buradayım hâlâ."
yağmur kederli yağsa da
ayaklarım hep çamura bulansa da.



2 yorum:

  1. Soğuk bir geceye hapsediliyorum
    Utandırıcı düşlerimin cezasıdır bu
    Vicdanım kelepçe ve prangam oluyor
    Yağmur kederleniyor bu halime
    Çamur olup sarılıyor ayaklarıma toprak


    Bir tekrarın içindeyim zamanlarca
    Başından sonuna, sonundan başına dek
    Sadece birkaç işitilmeyen af kelimesinden ibaret
    Kederli yağmurlar bile ve kederli yağmurlara bile
    Çamurlar da sıyrılıyor ayrılığa...

    YanıtlaSil
  2. Anlamaya ve anlamlandırmaya çalışan şiir.

    YanıtlaSil